Prowadzący:
Mikołaj Maśliński, prawnik, specjalista ds. ROP i BDO
Prowadzący:
Mikołaj Maśliński, prawnik, specjalista ds. ROP i BDO
Co zyskasz?
- Checklistę obowiązków dla producentów, handlu i HoReCa
- Wskazówki dotyczące rozliczenia poziomów zbierania i recyklingu w 2025 r.
- Możliwość zadania pytań ekspertowi.
Zyskasz pewność, że Twoja firma jest gotowa na system kaucyjny
-
Dowiesz się, jakie opakowania i napoje obejmuje nowe prawo.
-
Zrozumiesz obowiązki producentów, handlu i HoReCa.
-
Poznasz sankcje i opłaty grożące firmom, które nie wdrożą systemu.
Zrozumiesz, jak połączyć system kaucyjny z obowiązkami w recyklingu
-
Dowiesz się, czym różni się zbieranie opakowań od ich recyklingu.
-
Poznasz zasady współpracy z organizacjami odzysku i operatorami systemu.
-
Otrzymasz wskazówki, jak optymalnie rozliczyć poziomy zbierania i recyklingu w 2025 r.
Dla kogo jest ten webinar?
-
Producenci i importerzy napojów – którzy muszą dostosować się do nowych obowiązków,
-
Sieci handlowe i sklepy – od dużych marketów po małe punkty sprzedaży,
-
Restauracje, bary, kawiarnie i hotele, które oferują napoje w opakowaniach objętych systemem,
-
Managerowie HoReCa odpowiedzialni za rozliczenia, logistykę i obsługę klienta,
-
Firmy cateringowe i obsługujące eventy – odpowiedzialne za obieg opakowań,
-
Organizatorzy wydarzeń plenerowych – zobowiązani do zapewnienia zbiórki opakowań.
Zapisz się
Zapisz się już dziś!
System kaucyjny w praktyce: Co muszą wiedzieć producenci, handel i HoReCa?
Do wydarzenia pozostało:
Program webinaru
Czas trwania: 10:00-12:00
- Wprowadzenie (5 min)
– przegląd doświadczeń - System kaucyjny w praktyce (30 min)
– Jakie opakowania i napoje są objęte systemem,
– Obowiązki producentów i importerów,
– Rola operatorów systemu i konieczne umowy,
– Sankcje i ryzyka finansowe. - Powierzchnia sprzedaży – kluczowe znaczenie dla handlu i HoReCa (15 min)
– Zasada 200 m²: które punkty muszą wdrożyć system obowiązkowo, a które mogą zdecydować dobrowolnie,
– Jak liczyć powierzchnię sprzedaży i na co uważać przy interpretacjach. - Wpływ na działalność handel (20 min)
– Rozliczanie kaucji w codziennym działaniu sklepów i innych punktów handlowych,
– Organizacja odbioru pustych opakowań,
– Wyzwania dla handlu. - Współpraca z organizacją odzysku opakowań vs współpraca z operatorem systemu kaucyjnego
– obowiązek w zakresie zbierania opakowań, a ich recyklingu – jaka jest różnica?
– jak optymalnie rozliczyć poziomy zbierania i recyklingu w 2025 roku? - Sesja pytań i odpowiedzi (10 min)
Prowadzący
Mikołaj Maśliński
Wiceprezes Zarządu
Prawnik, w latach 2016-2022 doktorant na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Prezes Zarządu spółki MAŚLIŃSKI Law & Consulting Sp. z o.o. (MLC) oraz Wiceprezes Zarządu Vytal Polska Sp. z o.o.
Ekspert w zakresie gospodarki opakowaniami i odpadami. W ramach swojej działalności pomaga przedsiębiorcom realizować obowiązki w zakresie sprawozdawczości środowiskowej. Uznany specjalista w zakresie rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) w Polsce i wielu państwach UE, w tym w Niemczech, Czechach, Słowacji, Francji i wielu innych. Członek Rady Ekspertów Polskiego Paktu Plastikowego, a także Wielkopolskiego Związku Pracodawców.
Autor kanału na YouTube, gdzie wyjaśnia kluczowe kwestie dotyczące BDO oraz sprawozdawczości środowiskowej w Polsce i UE. Twórca licznych szkoleń i kursów dla różnych branż, w tym dla branży HoReCa, przemysłu spożywczego i branży e-commerce, w tym w ramach Akademii Allegro. Na co dzień edukuje przedsiębiorców w swoich mediach społecznościowych.
Organizator wydarzenia
Oficjalnym partnerem wydarzenia jest PRO R3 Organizacja Odzysku Opakowań S.A.
PRO R3 to Organizacja Odzysku Opakowań, która finansowo i operacyjnie w imieniu producentów i wprowadzających opakowania na rynek, wypełniania obowiązki wynikające z rozszerzonej odpowiedzialności producenta.
Partner merytoryczny wydarzenia
MMLC – MĄDRY MAŚLIŃSKI Law & Consulting to kancelaria wyspecjalizowana w doradztwie prawnym dla firm działających na styku prawa i środowiska, gospodarki odpadami oraz zrównoważonego rozwoju. Zespół MMLC tworzą doświadczeni eksperci, którzy nie tylko biegle poruszają się w przepisach krajowych i unijnych, ale również aktywnie współtworzą rozwiązania wspierające przedsiębiorców w obszarze ESG, rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), systemu kaucyjnego czy gospodarki opakowaniami.
Firma łączy wiedzę prawniczą z praktycznym podejściem do biznesu, co czyni ją wiarygodnym partnerem merytorycznym zarówno dla dużych marek, jak i mniejszych przedsiębiorstw.
Najczęściej zadawane pytania
Czy szkolenie na żywo jest za darmo?
Tak, szkolenie w dniu wydarzenia jest darmowe. Warunkiem uczestnictwa jest podanie adresu e-mail. W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji newslettera PRO R3 O.O.O. S.A.
Kto jest organizatorem wydarzenia?
Organizatorem wydarzenia jest PRO R3 O.O.O. S.A. z siedzibą w Warszawie (NIP: 7011206890)
Jakie warunki muzę spełnić, aby wziąć udział w szkoleniu?
Wydarzenie będzie realizowane na platformie ClickMeeting. Aby wziąć udział w wydarzeniu potrzebujesz dostępu do Internetu z umożliwiającego to urządzenia (np. komputera), odpowiednio skonfigurowanej przeglądarki internetowej obsługującej pliki typu cookies (np. Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome), aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty e-mail.
Czy będzie sesja odpowiedzi na pytania?
Tak, w trakcie wydarzenia jest przewidziana sesja pytań i odpowiedzi. Niemniej jednak, w przypadku dużej liczby uczestników organizatorzy zastrzegają sobie prawo do udzielenia odpowiedzi wyłącznie na wybrane pytania.
Czy wydarzenie będzie nagrywane?
Tak. Uczestnicy szkolenia otrzymają dostęp do nagrania ze szkolenia na 72h. Po tym czasie nagranie wygaśnie.
PRO R3 Organizacja Odzysku Opakowań S.A.
ul. Nowy Świat 1/10
00-496 Warszawa
BDO: 000641741
REGON: 528719685
NIP: 7011206890
Telefon: +48 22 357 44 22
Komórka: +48 739 941 231
E-mail: biuro@pro.r3.org.pl