Regulamin Konkursu „ReThink Packaging 2025 – Liderzy Zrównoważonych Opakowań”

 

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Konkurs „ReThink Packaging 2025 – Liderzy Zrównoważonych Opakowań” (dalej: „Konkurs”) organizowany jest przez PRO R3 Organizacja Odzysku Opakowań S.A. z siedzibą w Warszawie, pod adresem ul. Nowy świat 1/10, 00-496 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Stołecznego Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0001107457, kapitał zakładowy w wysokości 2 500 000 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych 00/100) opłacony w całości, NIP: 7011206890, REGON: 528719685, BDO: 000641741, zwanym dalej „Organizatorem”.
  2. Niniejszy Regulamin określa zasady, zakres i warunki uczestnictwa w Konkursie.
  3. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej Organizatora pro.r3.org.pl/konkurs.
  4. Konkurs realizowany jest w ramach wydarzenia „Kongres Opakowań i Recyklingu – wyzwania rynku wobec zmian prawa, systemu kaucyjnego i ROP”, który odbędzie się 4-5 czerwca 2025 r. w Warszawie, zwany dalej „Kongresem”. Aktualny program wydarzenia dostępny jest na stronie kierunekopakowania.pl.

 § 2. Podmioty uprawnione do udziału w Konkursie

W Konkursie mogą wziąć udział:

  1. producenci opakowań,
  2. sieci handlowe,
  3. firmy produkcyjne (spożywcze, kosmetyczne, farmaceutyczne, e-commerce lub inne) odpowiedzialne za pakowanie produktów,
  4. operatorzy systemów kaucyjnych,
  5. firmy oferujące rozwiązania technologiczne do pakowania,
  6. start-upy i innowatorzy sektora GOZ,
  7. podmioty i stowarzyszenia działające na rzecz zrównoważonych opakowań.

 § 3. Zasady uczestnictwa i zgłoszenia

  1. Uczestnictwo w Konkursie jest bezpłatne.
  2. Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz dostępny na stronie Kongresu lub drogą mailową w formacie PDF na adres e-mail: biuro@pro.r3.org.pl.
  3. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 30 maja 2025 r.
  4. Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie dwa produkty lub rozwiązania.
  5. Zgłoszenie powinno zawierać:
    1. opis rozwiązania (do 3000 znaków ze spacjami),
    2. uzasadnienie zgodności rozwiązania z zasadami zrównoważonego rozwoju (ESG, ROP, GOZ), w tym z kryteriami wskazanymi w formularzu zgłoszeniowym,
    3. dokumentację graficzną lub zdjęcia,
    4. dane kontaktowe osoby odpowiedzialnej za zgłoszenie, tj. imię, nazwisko, adres, adres poczty elektronicznej, numer telefonu.

 § 4. Wyróżnienia i nagrody

  1. W ramach Konkursu przyznawane są następujące wyróżnienia:
    1. Złoty Laur Zrównoważonych Opakowań,
    2. Srebrny Laur Zrównoważonych Opakowań,
    3. Brązowy Laur Zrównoważonych Opakowań.
  2. Laureaci otrzymają:
    1. statuetkę konkursową,
    2. Dyplom oraz prawo do posługiwania się tytułem „Laureat ReThink Packing 2025 – Lider Zrównoważonych Opakowań”,
    3. promocję wyróżnionego rozwiązania na łamach wybranych czasopism wydawnictwa BMP.
  3. Wydanie statuetki konkursowej oraz dyplomu nastąpi podczas uroczystego bankietu, który odbędzie się 4 czerwca 2025 r. w Hotelu Boss, ul. Żwanowiecka 20, 04-849 Warszawa, podczas Kongresu. Laureaci uprawnieni są do bezpłatnego udziału w bankiecie.
  4. W przypadku rezygnacji laureata z przyjęcia wyróżnienia, nagrody oraz świadczenia przechodzą na kolejnego Uczestnika według klasyfikacji punktowej Kapituły Konkursowej.
  5. Organizator zastrzega prawo do przyznania dodatkowego wyróżnienia według własnej oceny.

 § 5. Kapituła Konkursowa i ocena zgłoszeń

  1. Kapituła Konkursowa dokonuje oceny zgłoszeń. W jej skład wchodzą:
    1. Przedstawiciele redakcji czasopism BMP,
    2. Przedstawiciele patronów merytorycznych i branżowych,
    3. Przedstawiciel partnera strategicznego,
    4. Ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ),
    5. Przedstawiciel uczelni wyższej.
  2. Ocena zgłoszeń przebiega w dwóch etapach:
    1. Analiza formalna (kompletność zgłoszenia),
    2. Ocena merytoryczna według określonych kryteriów oraz głosowanie Kapituły Konkursowej.
    3. Decyzja Kapituły Konkursowej jest ostateczna i nie podlega odwołaniu.
  3. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Konkursu w przypadku zbyt małej liczby zgłoszeń lub zgłoszeń niespełniających kryteriów merytorycznych.

 

 § 6. Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej: “RODO”, jest Organizator.
  2. Dokonując zgłoszenia w trybie przewidzianym w § 3 ust. 2 niniejszego Regulaminu, uczestnik oświadcza, że wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Organizatora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
  3. Zgłoszenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji Konkursu, uwzględniając także okres niezbędny w celu rozpatrzenia ewentualnych reklamacji, o których mowa w § 8 niniejszego Regulaminu, tj. w zgodzie z wymaganiem zawartym w art. 5 ust. 1 lit. e RODO.  Po upływie tego okresu dane osobowe uczestnika zostaną usunięte przez usunięte przez Organizatora, chyba że obowiązek ich dłuższego przechowywania wynika z przepisów prawa.
  5. Uczestnikowi służy prawo żądania od Organizatora jako administratora danych osobowych ma prawo:
    1. dostępu do ujawnionych przez uczestnika i przetwarzanych przez Organizatora danych osobowych,
    2. żądania od Organizatora sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania ujawnionych Organizatorowi przez uczestnika danych osobowych,
    3. wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, o czym Organizator poucza w wykonaniu dyspozycji art. 13 ust. 2 lit. d RODO.
  6. Dokonując zgłoszenia uczestnik oświadcza, że przyjmuje do wiadomości, iż wobec ewentualnego wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, wobec jej dobrowolności, uczestnik zostanie wykluczony z konkursu.
  7. Dane osobowe uczestników przetwarzane są zgodnie z Polityką Prywatności Organizatora, dostępną na stronie https://pro.r3.org.pl/polityka-prywatnosci/.

 

 § 7. Prawa autorskie i licencje

  1. Udział w Konkursie jest równoznaczny z udzieleniem Organizatorowi licencji niewyłącznej do wykorzystania zgłoszonych zdjęć, opisów i innych materiałów w celach promocyjnych, marketingowych oraz informacyjnych. Organizator, patroni medialni oraz inne media mają prawo publikować i rozpowszechniać wszystkie przekazane informacje dotyczące Uczestników.
  2. Chcąc wykluczyć ewentualne wątpliwości Organizator oświadcza, że licencja, o której mowa w zdaniu 1. niniejszego paragrafu, obejmuje ponadto takie pola eksploatacji, jak druk i reprodukcja, w celu realizacji nagrody, o której mowa w § 4 ust. 2 lit. c niniejszego Regulaminu.
  3. Licencji niewyłącznej, o której mowa w zdaniu 1. niniejszego paragrafu, uczestnik udziela Organizatorowi na okres pięciu lat.

 § 8. Reklamacje

  1. Reklamacje dotyczące Konkursu można zgłaszać pisemnie na adres Organizatora w terminie 7 dni od daty ogłoszenia wyników.
  2. Organizator rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni od daty jej otrzymania, informując pisemnie o wyniku rozpatrzenia reklamacji.
  3. Reklamację uczestnik może zgłosić pisemnie (pod adres siedziby Organizatora) lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail biuro@pro.r3.org.pl. Organizator zastrzega, że w przypadku przesyłek innych niż rejestrowane, datą wpływu reklamacji będzie data ich faktycznego doręczenia Organizatorowi.
  4. Reklamacja zgłaszana przez uczestnika powinna zawierać oznaczenie jego danych kontaktowych (imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej), opis zgłaszanego zastrzeżenia (lub zgłaszanych zastrzeżeń) oraz jego (ich) zwięzłe uzasadnienie.
  5. Organizator rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania i w tym samym terminie poinformuje uczestnika Konkursu o sposobie jej rozstrzygnięcia, w takiej formie, w jakiej uczestnik zgłosił reklamację, chyba że uczestnik w reklamacji zastrzeże inną formę, jedną z przewidzianych w ustępie 3. niniejszego paragrafu.
  6. Decyzja Organizatora wydana wskutek rozpatrzenia reklamacji jest ostateczna i nie wyłącza dochodzenia przez uczestnika Roszczeń na drodze sądowej.
  7. Reklamację złożoną po upływie terminu zakreślonego w ustępie 2. niniejszego paragrafu, jak również reklamację nieopatrzoną danymi kontaktowymi wymienionymi w ustępie 4. niniejszego paragrafu, Organizator pozostawi bez rozpoznania, nie informując o tym uczestnika Konkursu.

 § 9. Postanowienia końcowe

  1. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu, w szczególności do zmiany terminu składania zgłoszeń lub terminu ogłoszenia wyników.
  2. O wszelkich zmianach Organizator poinformuje na stronie internetowej Konkursu.
  3. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego.
  4. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego publikacji na stronie internetowej Konkursu.

 

Regulamin przyjęty w dniu 14 maja 2025 r.