Joanna Maminska | Czas czytania 4 minuty | 14 stycznia 2025

Jak rozpocząć współpracę z organizacją odzysku opakowań?

Chcesz dowiedzieć się, jak prosto i szybko zacząć współpracę z organizacją odzysku opakowań? W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zawrzeć umowę, dlaczego warto podjąć tę współpracę i jak to zrobić bez zbędnych formalności!

 

gastronomia opakowania na wynos kubki pojemniki

 

Współpraca z organizacją odzysku opakowań jest dobrym rozwiązaniem dla firm, które wprowadzają na rynek produkty w opakowaniach. Zgodnie z ustawą, warunkiem rozpoczęcia współpracy z organizacją odzysku opakowań jest zawarcie pisemnej umowy. Tym samym brak umowy oznacza, że współpraca nie została zawarta. 

 

Umowa jest zatem dowodem przekazania obowiązków danej firmy na rzecz organizacji odzysku opakowań. Mowa tutaj chociażby o takich obowiązkach jak osiągnięcie wymaganych prawem poziomów recyklingu, realizacji publicznych kampanii edukacyjnych, czy też obowiązków sprawozdawczych.  

 

Dlatego też ustawa o odpadach nakłada obowiązek ujawnienia w systemie BDO z jaką organizacją i kiedy została zawarta umowy. Co więcej, we wpisie do BDO znajdziesz informacje o tym jaki rodzaj opakowań rozlicza dana organizacja. Przykład możesz zobaczyć poniżej:

 

BDO logowanie raportowanie

  

Jakie korzyści daje zawarcie umowy z organizacją odzysku opakowań? 

 

Zawarcie umowy z organizacją odzysku opakowań daje wiele korzyści. Wśród nich można wskazać następujące: 

  • Umowa świadczy o profesjonalizmie firmy i jej odpowiedzialnym podejściu do kwestii recyklingu opakowań oraz ochrony środowiska. 
  • Zawierając umowę, przedsiębiorca nie musi samodzielnie wykonywać wielu trudnych lub żmudnych obowiązków takich takich jak składanie sprawozdania w BDO na temat wprowadzanych opakowań, prowadzenia  publicznych kampanii ekologicznych, czy realizacji poziomów recyklingu. 

 

Co jednak najważniejsze, umowa z organizacją odzysku opakowań pozwala uniknąć opłaty produktowej. Mowa tutaj o formie daniny publicznej, którą musi wnieść firma, która nie osiągnęła w danym roku poziomów recyklingu. Warto natomiast zauważyć, że Marszałek Województwa może wezwać do rozliczenia zaległych opłat produktowych nawet do 5 lat wstecz.  

Nie grozi Ci to, jeśli masz podpisaną umową z organizacją odzysku. Obowiązek jest wykonany w ramach usług realizowanych przez organizację. Dzięki temu możesz planować koszty z tym związane i unikasz opłat. 

 

Jak zawrzeć umowę z organizacją odzysku?

 

Zawarcie umowy z organizacją odzysku jest prostsze i szybsze niż może Ci się wydawać.  

 

Krok 1. Skontaktuj się z organizacją odzysku i uzyskaj ofertę

 

Skontaktuj się z PRO R3 na jeden z dwóch sposobów: 

  1. Skorzystaj z kalkulatora, wpisz dane o masach opakowań wprowadzonych w ubiegłym roku i wypełnij formularz. Dowiesz się, ile możesz zaoszczędzić na współpracy z organizacją odzysku.
  2. Napisz maila lub zadzwoń – nasi doradcy klienta  zbiorą niezbędne dane i przygotuje dla Ciebie indywidualną ofertę.  

Po akceptacji oferty biuro obsługi Klienta przygotuje dla Ciebie Umowę.  

 

Krok 2. Podpisz umowę 

 

Umowę można podpisać elektronicznie przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub w wersji papierowej. Pamiętaj, że podpis zaufany nie jest równoznaczny z własnoręcznym podpisem pisemnym w relacjach handlowych. Zgodnie zatem z prawem zawarcie umowy z organizacją odzysku może nastąpić przez:  

  • Podpisanie umowy elektronicznie przy użyciu podpisu kwalifikowanego: Wystarczy jeden podpis i przesłanie jej w formacie PDF. 
  • Podpisanie własnoręcznie umowy papierowej: Wydrukuj umowę i załączniki w dwóch egzemplarzach – po jednym dla każdej ze stron, podpisz każdą stronę (z wyjątkiem wydruku z KRS) i umieść pełny podpis oraz pieczątkę firmy we właściwym miejscu oraz załączniki. 

 

Krok 3. Prześlij podpisaną umowę do PRO R3 

 

Jeśli podpisałeś umowę elektronicznie, wyślij ją do osoby kontaktowej z biura klienta. Jeśli wybrałeś wersję papierową, wyślij oba egzemplarze na adres PRO R3: 

PRO R3 Organizacja Odzysku Opakowań S.A.
ul. Nowy Świat 1/10, 00-496 Warszawa 

Sprawdzenie podpisu: Przed wysyłką upewnij się, że umowa została poprawnie podpisana. 

Podpis PRO R3: Po weryfikacji umowy, PRO R3 odeśle ją z podpisem na wskazany adres lub e-maila. Pamiętaj o opłaceniu faktury. 

 

umowa biznes umowa z organizacją odzysku opakowań

 

Gratulacje! Twoja umowa jest już ważna! 

 

Dzięki współpracy z organizacją odzysku opakowań Twoja firma oszczędza na opłacie produktowej i nie musi martwić się o rozliczenie opakowań w BDO. 

Mamy nadzieję, że artykuł pomógł wyjaśnić, jak rozpocząć współpracę z organizacją odzysku opakowań. Jeśli masz pytania, skontaktuj się z nami! 

 

Masz pytania?

Kontakt:
Zadzwoń do nas pod numer:

Telefon: +48 22 357 44 22
Komórka: +48 739 941 231

lub napisz e-mail: biuro@pro.r3.org.pl

 

Sprawdź, ile możesz zyskać z PRO R3 Organizacja Odzysku Opakowań! 

Oblicz swój obowiązek:
Przejdź do kalkulatora, aby wyliczyć swój obowiązek i zobaczyć, ile możesz zaoszczędzić na współpracy z organizacją odzysku opakowań. 

 

Zaufana organizacja odzysku Polska Warszawa kontakt

Powiązane artykuły

2025-01-31

Ile kosztuje BDO? Opłata rejestrowa i roczna w BDO – kto i ile musi zapłacić?

Sprawdź, kto musi uiścić opłatę rejestrową i roczną w BDO w 2025 roku. Dowiedz się, ile wynoszą opłaty, do kiedy należy je zapłacić i jakie są wyjątki. Uniknij kar i zadbaj o zgodność z przepisami!

2025-01-17

Słowniczek – wyjaśniamy pojęcia związane z BDO

Klarowny słowniczek pojęć związanych z BDO i wprowadzaniem opakowań na rynek. Sprawdź i uporządkuj swoją wiedzę!

PRO R3 Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

 

ul. Nowy Świat 1/10
00-496 Warszawa

 

BDO: 000641741
REGON: 528719685
NIP: 7011206890

 

Telefon: +48 22 357 44 22
Komórka: +48 739 941 231

E-mail: biuro@pro.r3.org.pl

Napisz do nas